81. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro se „oblékne“ do nového vizuálního stylu od studia Oficina pod vedením Marka Cimbálníka a ve spolupráci s Matúšem Buranovským, Františkem Polákem a Janem Netušilem. Tým Oficiny navázal na charakteristické atributy festivalu. Centrálním prvkem zůstalo ikonické logo Františka Muziky, symbol českého designu. Heslem kampaně, na které se podílel komunikační stratég Matúš Kmec, je slovo Jaro.

„Zkratka Jaro evokuje úderný a pozitivní symbol festivalu, reflektuje jeho energii a dlouholetou, každoročně se opakující tradici,“ říká Matúš Kmec. „Další výhodou je, že pomocí jednoduchého tagu lze kampaň cílit i na získávání nového publika. Jaro má zkrátka rád každý!“ dodává.
Grafické motivy vychází z propojení hudby a jara. „V prvním roce pracujeme s abstraktními florálními motivy, které evokují půvab a vůni května. Grafika je procedurálně generována hrou na klavír nebo pohybem dirigentské taktovky či smyčce, může ale také vycházet z video záznamu či fotografie interpreta. Výsledkem je konzistentní vizuální jazyk propisující se do celého obrazového rejstříku,“ komentuje nový vizuál Marek Cimbálník.

„Studio Oficina vyhrálo výzvu k vytvoření vizuálního stylu komunikační kampaně Pražského jara 2026–2028 v konkurenci renomovaných studií Colmo, Dynamo design a Studio Marvil. V porotě zasedli vedle zástupců festivalu grafický designér Filip Blažek, designér a brand specialista Lumír Kajnar a lektorka a teoretička designu Kateřina Přidalová. Odbornou porotu i kolegy z organizačního týmu festivalu přesvědčil jak výrazný grafický rukopis návrhu Oficiny, tak zejména jejich komplexní přístup k zadání a specializace na motion design, jehož využití slibuje posunout komunikaci festivalu o další krok dopředu. S novým vizuálem Pražského jara se bude možné setkat jak v městském partneru, tak v jeho tiskových materiálech a v on-line prostředí. Já osobně se nejvíce těším na novou tramvaj, kterou jsme tak trochu ‚pocákali jarem‘. Naše jarní lázeň do podzimních plískanic bude v pražských ulicích k vidění už od konce října,“ říká vedoucí marketingové komunikace Pražského jara Kateřina Koutná.
Grafická studia vybírá Pražské jaro ve spolupráci s profesionální porotou ve tří až čtyřletých cyklech již od roku 2010. Od té doby se podařilo vytvořit poměrně rozsáhlou galerii kreativních přístupů k vizuální identitě festivalu, které byly prezentovány například na výstavě Identita v Muzeu Kampa.

Studio Oficina
Oficina je kreativní multidisciplinární studio zaměřené na tvorbu komplexních vizuálních systémů. S důrazem na nové technologie a aktuální trendy ve vizuální komunikaci propojuje design, animaci a interaktivitu do soudržných vizuálních zážitků. Studio se specializuje na tvorbu vizuálních identit značek, interaktivních 2D a 3D animací, online i offline prezentací, realtime datových či interaktivních vizualizací. Tým Marka a Vlaďky Cimbálníkových stál mimo jiné za vizuální identitou pro Signal Festival, ČT Art, Mouvo konferenci nebo Centrálu cestovního ruchu Hradce Králové.
